Beställnings- och leveransvillkor

Beställnings- och leveransvillkor

Avtalsvillkor för konsumenternas e-handel

Gäller från 1 november 2024

Allmän

Joy Licious (företagsnummer 2549401-9) webbutik (hädanefter webbutiken) säljer fotograferingspaket, perukstylingtjänster och hårförlängningar av konstgjorda fibrer för privatpersoner på fastlandet i Finland och Sverige.

Webbutiken kan ensidigt ändra leveransvillkoren. Bekanta dig med leveransvillkoren innan du gör en beställning från webbutiken.

Kontaktinformation:

Företag: Joy Licious

E-post: joy.licious.domina@gmail.com

Postadress: Takapellontie 2, 01800 Klaukkala

Telefonnummer: 050 567 1956

Produkter och priser

Priserna och funktionerna för produkterna presenteras i onlinebutiken. Priserna inkluderar tillämplig mervärdesskatt. De annonserade priserna gäller tills vidare eller under den tid som anges separat i produktinformationen i webbutiken.

Om de felaktiga prisuppgifterna i nätbutiken avviker så väsentligt från varans faktiska pris att kunden borde ha förstått den felaktiga informationen i fråga, binder inte priset på produkten som anges som felaktig nätbutiken.

Beställning

Beställning sker genom att flytta de valda produkterna till varukorgen. Om du har speciella önskemål eller frågor om beställningen kan du lämna ett meddelande i tilläggsinformationsfältet som finns i varukorgen eller genom att skicka ett e-postmeddelande till joy.licious.domina@gmail.com

Vid beställning måste du lämna följande information:

  • namn
  • adress
  • e-postadress
  • ett telefonnummer som du kan skicka ett sms till

Beställningshämtningsmeddelande skickas via sms och/eller e-post. Du ansvarar för att informationen du anger i nätbutikens beställningsformulär är korrekt. Genom att beställa från webbutiken samtycker du till att följa leverans- och användningsvillkoren.

Orderavisering och orderbekräftelse

Efter en godkänd och lyckad betalningstransaktion skickas en orderbekräftelse till kunden via e-post, vilket skapar en bindande order. Orderbekräftelsen innehåller nyckelinformationen för beställningen samt information om utövande av ångerrätten. Om vi ​​av någon anledning inte kan bekräfta beställningen kommer vi att meddela dig så snart som möjligt.

Betalningsmetoder

Du kan betala för din beställning i nätbutiken med följande betalningsmetoder:

  • De vanligaste bank- och kreditkortsbetalningarna

Betaltjänstleverantör:

Shopify Payments ( Shopify Payments villkor och villkor ) är leverantören av betalningsförmedlingstjänsten.

Leveranssätt och leveranskostnader

Lagerprodukter skickas inom 1-5 arbetsdagar efter beställningen. Om produkten är slut i lager, eller det finns andra leveranssvårigheter, kommer vi att kontakta dig. Beställda produkter och stylingservice levereras enligt överenskommelse.

Leveranstiden beror på valt leveranssätt. Vi är i kontakt med kunden vid onormala leveranstider. Leveranskostnaderna inkluderar leverans- och paketeringskostnader, och deras priser är synliga i kassan, innan du betalar för beställningen.

Beställningen levereras till närmaste utlämningsställe enligt den leveransadress du angett. Du kommer att få ett orderankomstmeddelande och instruktioner för att hämta din beställning via sms och/eller e-post.

Om beställningen inte hämtas i tid kommer den att returneras till webbutiken. Ett outhämtat paket är inte en kundretur och paketet kommer inte att skickas om automatiskt. Vi debiterar 10 € porto för ej uthämtade försändelser.

Konsument-kunds ångerrätt

Meddelande om avbokning

Avbeställning görs genom att lämna ett avbokningsmeddelande inom 14 dagar efter mottagande av beställningen. Du kan göra ett avbokningsmeddelande fritt, till exempel via e-post joy.licious.domina@gmail.com

Om sista dagen av ångerfristen är en lördag eller helgdag, kan avbeställningsanmälan göras även nästa arbetsdag. Underlåtenhet att hämta beställningen ersätter inte ett avbokningsmeddelande.

Retur av varor

Lagerprodukter (lösa tillbehör och tillbehör) kan endast returneras i oöppnad originalförpackning. Kunden står för returkostnaderna. Webbutiken accepterar inte postförskott.

Produkterna som ska returneras måste lämnas till transportföretaget att transportera inom 14 dagar från det att avbeställningen gjorts. Bifoga följande uppgifter till returen: namn, adress, telefonnummer och kontonummer.

Fototjänster har inte returrätt. Se separat villkoren för filmning .
Perukstylingtjänsten är ett individuellt hantverk och det finns ingen returrätt eller återbetalningsrätt.

Returadress:

Joy Licious

Takapellontie 2

01800 Klaukkala

För att du ska ha rätt till full återbetalning av det pris du betalat vid en avbokning måste du behålla de varor du fått i huvudsak oförändrade och oförminskade. Förpacka produkterna på ett sådant sätt att de inte kan skadas under transporten. Om produkten skadas på vägen tillbaka på grund av vårdslös förpackning är du ansvarig för den skada som uppstår. Be om ett kvitto för sändning så att du kan bevisa att returen är gjord.

Om du använder varan är du ansvarig för varans värdeminskning. Om varan väsentligt har förändrats eller minskat har nätbutiken rätt att ta ut ett belopp som motsvarar varans värdeminskning. Om varorna blivit osäljbara på grund av användning kan webbutiken helt vägra att återbetala köpeskillingen du betalat.

Återbetalning av betalning

Köpesumman kommer att returneras till dig senast 14 dagar efter att den returnerade produkten anländer. Vi kommer att återbetala alla mottagna betalningar, förutom extra kostnader som har orsakats av ditt val av en annan standardleveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som erbjuds av webbutiken.

Webbutiken har rätt att avstå från att återbetala betalningar tills varorna har returnerats eller du har bevisat att du har skickat tillbaka varan, till exempel med ett returkvitto. Vi kommer att betala de återbetalningsbara avgifterna med samma betalningsmetod som du använde när du gjorde den ursprungliga beställningen.

Garanti för konsumentkunder

Webbutiken ansvarar inte för de garantier som beviljats ​​av tidigare försäljningsplattformar. Kunden accepterar detta genom att acceptera dessa villkor.

Klagomål

Om produkten försvinner eller skadas under transporten, inte stämmer överens med beställningen eller är felaktig, uppmanas kunden att kontakta kundtjänst. Vi hoppas kunna kontakta dig snart för att klargöra saken.

Webbutikens 14 dagars ångerrätt begränsar inte konsumenten från att överklaga felet efter denna tidpunkt. Om kunden har fått en felaktig eller felaktig vara ansvarar nätbutiken för felet, kostnaderna för att returnera varan och andra skyldigheter enligt konsumentskyddslagen.

Kundservice

Om du har några frågor om beställning, vänligen kontakta oss via e-post. Kontaktuppgifter: joy.licious.domina@gmail.com

Ansvarsbegränsning

Webbutiken ansvarar inte för några indirekta eller direkta skador relaterade till beställningen, leveransen eller produkten, annat än vad som orsakas av de tvingande skyldigheterna enligt konsumentskyddslagen eller annan lag. Webbutiken ansvarar inte för skador orsakade av force majeure.

Klagomål och tvistlösning

Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden ( www.kuluttajariita.fi ) för avgörande. Innan ärendet tas upp till Konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta konsumentrådgivningen ( www.kuluttajaneuvonta.fi ).